Ja, så starter jeg…

Jeg har faktisk længe overvejet, hvad der skulle stå i mit første indlæg her på bloggen, men jeg er ikke blevet så meget klogere. Det skulle jo gerne være noget seriøst, så folk kan se seriøsiteten i mit speciale, men det skulle også være noget personligt, ærligt, nærværende, uformelt, øjeblikkeligt og holdningspræget. Alt sammen noget, som jeg har læst, er med til at gøre en blog god.

Sagen er nemlig den, at jeg har læst ret meget om blogs – hvad er det, hvad kan de, og hvad gør dem gode. Jeg har dog indset, at selv om jeg føler mig klogere på fænomenet ved at have læst om det, så mangler jeg stadigvæk at få fingrene helt ned i det. Jens Winther giver i sin artikel ”Web-loggen letter” et godt billede af, hvorfor det er vigtigt ikke kun at læse om at blogge: ”Det er lidt ligesom at læse om at køre bil. Man kan godt forøge sin faktuelle viden om bilkørsel ved at studere beskrivelser af kørselsteknik, men det er intet værd hvis ikke man kan omsætte sin viden til handling i det øjeblik man selv sidder bag rattet.” So here it goes: Min egen blog. Mit forsøg på at omsætte min nyvundne viden til handling.

1 Response to “Ja, så starter jeg…”


  1. 1 Kicki Meyer februar 23, 2007 kl. 12:35 pm

    Hey Mette!

    Fedt at du er gået igang!
    Og super spændende emne!
    Selv er jeg også for nylig gået igang med at skabe en hjemmeside – med blog! Den er ikke kommet så langt, for samtidig med er jeg ved at starte egen virksomhed…fra min hjemmeside.
    Jeg kan godt forstå du mangler sparring – selv var jeg ikke kommet igennem specialet alene. Jeg tror du sagtens kan bruge denne blog til at få sparring – det bliver spændende at følge!
    Og selvfølgelig synes jeg da, vi skal mødes snart igen!
    Personlig kontakt kan give mere end 1000 ord (omskrivning af Bruno Ingemanns citat)

    Held og lykke!
    Og knus fra Kicki


Skriv et svar

Velkommen til min specialeblog!

Mit speciale handler om brugen af blogs til intern organisationskommunikation. Kommentarer er meget velkomne. Forhåbentlig bliver jeg klogere, og mit speciale bliver bedre.
februar 2007
M T O T F L S
    mar »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

