At finde en case

Jeg har nu endelig fundet en casevirksomhed!! Men det har ikke været særlig nemt at finde frem til en virksomhed, som har en intern blog, og som vil bruge tid på at dele den med en studerende. Det undrer mig også, at der ikke er nogle organisationer – ex diverse NGO’er, som har en intern blog. Eller det er der måske også, men så har jeg bare ikke kunnet finde frem til dem. Kender I en organisation eller virksomhed, som har en intern blog? Så sig endelig til! Selv om jeg har fundet en case, vil det jo være meget rart at vide, hvor udbredt det er. De eksterne blogs er altså en del lettere at finde.

Mit endelige valg og umiddelbare bedste bud på en egnet case er Randers Bibliotek. I min søgen efter en organisation, som har en intern blog, er jeg flere gange stødt på Randers Bibliotek, og det forekommer mig, at de er ret innovative, og jeg tror derfor også, at de kan være og er et forgangsbillede for mange andre biblioteker – og kan måske også være det for andre organisationer. Randers Bibliotek har både en blog som er offentlig tilgængelig og en blog som kun er til brug for personalet – se evt. her. Jeg har sendt en mail til bibliotekschefen Inger Skamris, og hun har allerede skrevet tilbage, til trods for at hun er til konference hele ugen, og hun er heldigvis positiv over for et samarbejde. Juhuu!! Det er virkelig fedt at have fundet en case, og jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang og finde ud af, hvad der egentlig sker derovre på biblioteket i Randers.

1 Response to “At finde en case”


  1. 1 E. Staun maj 2, 2007 kl. 9:25 pm

    Jeg vil gerne være din kontaktperson på Randers Bibliotek vedr. dit speciale og vore blogs.


Skriv et svar

Velkommen til min specialeblog!

Mit speciale handler om brugen af blogs til intern organisationskommunikation. Kommentarer er meget velkomne. Forhåbentlig bliver jeg klogere, og mit speciale bliver bedre.
marts 2007
M T O T F L S
« feb   apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

