Bloggen som modefænomen?

Inden for det sidste års tid er der blevet skrevet en del om blogs, og flere studerende har arbejdet og arbejder med fænomenet på den ene eller anden måde. Men hvorfor er det overhovedet så interessant? Bloggen bliver rost til skyerne, men er det ikke bare af en flok vækkelsesprædikanter som har set lyset ved selv at skrive på en blog?

Det der personligt vakte min interesse var netop al den opmærksomhed, som bloggen får. Kan det virkelig passe, at den er så godt et redskab til alt muligt? Til personligt brug, til at netværke, til virksomheders eksterne og intern kommunikation? Der findes jo bare så mange andre ting som fx almindelige hjemmesider, forums (eller communities) på nettet, wikis og intranet. Hvorfor al denne ståhej pga. blogs?

En af årsagerne er vel, at det er så nemt at oprette en blog – og gratis. Man kan vel også tale om, at det er et modefænomen, som man bare rider med på. Ligesom man fx  går med store solbriller fordi det er mode – også selvom man ligner en forvokset flue.

Kan man mon også tale om corporate blogging som et modefænomen?

Solbriller 

Reklamer

0 Responses to “Bloggen som modefænomen?”



  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s




Velkommen til min specialeblog!

Mit speciale handler om brugen af blogs til intern organisationskommunikation. Kommentarer er meget velkomne. Forhåbentlig bliver jeg klogere, og mit speciale bliver bedre.
april 2007
M T O T F L S
« mar   maj »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

%d bloggers like this: