Solidaritet og 1. maj

Jeg har lige lavet et indlæg om web 2.0 og sociale medier, men nu er det jo 1. maj, og det synes jeg, kræver sit helt eget indlæg.

For det første vil jeg lige sige, at jeg elsker den debat, der altid er omkring 1. maj. Politikerne er helt på dupperne, om det så gælder højrefløjen, der taler om at afskaffe 1. maj, eller venstrefløjen der forsøger at profilere nogle af deres mærkesager. Der er altid masser af debat, og det synes jeg er herligt. Som regel er den danske velfærd det mest debatterede, og det mener jeg bestemt heller ikke, at man kan diskutere for lidt. Jeg vil dog spare jer for mine egne meninger om den sag og derimod tage fat på et andet meget diskuteret 1. maj emne: Solidaritet.

Man taler om, at der er manglende solidaritet i samfundet, på arbejdspladserne og især blandt unge. Det synes jeg er lidt interessant i forhold til mit tidligere indlæg, som netop handler om, at der er kommet et boom i de sociale medier på nettet. Hvorfor vil vi gerne interagere og være mere sociale, hvis vi ikke er solidariske? Gør vi det udelukkende for vores egen skyld? For at eksponere og evt. profilere os selv?

Kald mig blåøjet, men jeg vælger nu at tro på, at vi stadigvæk ikke er ligeglade med hinanden. Jeg tilbringer en del tid på et online community, og her synes jeg da, at vi er meget solidariske med hinanden. Rundt omkring på diverse blogs, vil jeg også mene, at der hersker en form for solidaritet. Ikke kun fordi der linkes til hinanden, men også via kommentarerne. Nu er jeg ret ny her i blogosfæren og har ikke fået et online fællesskab med andre bloggere, men det er jeg da sikker på findes. Se evt. Stinnes speciale. Så selv om fagforeningerne oplever faldende medlemstal, så er jeg nu sikker på, at solidariteten stadig lever, selv om individualiteten også er kommet i højsædet. Sig mig endelig imod, hvis I synes, jeg tager fejl!

God 1. maj!

0 Responses to “Solidaritet og 1. maj”



  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

Velkommen til min specialeblog!

Mit speciale handler om brugen af blogs til intern organisationskommunikation. Kommentarer er meget velkomne. Forhåbentlig bliver jeg klogere, og mit speciale bliver bedre.
maj 2007
M T O T F L S
« apr   jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

