Tid til at blogge

Mit tidligere indlæg har fået mig til at overveje, hvor meget tid virksomheder sætter af til blogging? (Og så får jeg også lige lavet et nyt indlæg 🙂 )

I Trine-Maria Kristensen og Thomas Madsen-Mygdals bog ”Weblogs” skriver de: ”I starten kan man arbejde med en målsætning om, at man vil blogge minimum tre gange om ugen. Vores bud er, at man skal regne med at bruge en time pr. indlæg – i starten.” De tilføjer, at blogs bliver bedst, hvis de også indeholder spontane indlæg som skrives kort og præcist. Hvor meget tid mon virksomhederne reelt bruger?

Jeg kan godt forstå, hvis en virksomhed i forhold til deres eksterne kommunikation er nødt til at tænke lidt mere over indhold og udformning, men gælder det også i forhold til den interne kommunikation? Behøver indlæggene at være velovervejede og velformulerede? Er det overhovedet noget medarbejderne tænker over, og i så fald er det noget som er afgørende for, hvor meget de deltager på bloggen? Personligt synes jeg, at det er tidskrævende at blogge, og det er det også ifølge Kristensen og Madsen-Mygdal, men synes medarbejderne også det? Min formodning er, at det for nogle sikkert bliver en naturlig del af arbejdet, mens det nok kræver lidt mere af andre…

0 Responses to “Tid til at blogge”



  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

Velkommen til min specialeblog!

Mit speciale handler om brugen af blogs til intern organisationskommunikation. Kommentarer er meget velkomne. Forhåbentlig bliver jeg klogere, og mit speciale bliver bedre.
juni 2007
M T O T F L S
« maj   jul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

