Ny karakterskala

Mit speciale skal bedømmes efter den nye karakterskala, og det ved jeg ikke helt, hvad jeg skal synes om. Jeg synes nok, at det er lidt underligt, at jeg i min sidste afsluttende opgave skal bedømmes efter en ny skala. I al den tid jeg har fået karakterer, har jeg jo fået efter 13 skalaen. Og ikke nok med det, så skal alle mine andre karakterer nu også konverteres til den nye skala. Det bliver altså lidt mærkeligt.

Jeg er selvfølgelig også lidt bekymret for, hvordan mine karakterer vil blive modtaget i erhvervslivet. Der er mange som siger, at en kommende arbejdsgiver alligevel ikke ser på karaktererne, men hvad nu hvis de gør? Hvis man skal til udlandet, hvilket jeg ikke har planer om, så kan jeg godt se fordelen i den nye skala, men hvis jeg kun ser ud over min egen næsetip, så er det da træls at ens gennemsnit kan blive lavere. Samtidig synes jeg, at det virker som om, at der er nogle ret voldsomme spring på den nye skala. Måske skal vi alle sammen bare vænne os til den som til så meget andet nyt.

Hvad synes I – er den nye karakterskala en fordel eller en ulempe?

Her er sammenligningen mellem de to skalaer.

Karakterkonverter

Du kan evt. læse mere på Uddannelsesguiden.dk.

2 Responses to “Ny karakterskala”


  1. 1 Tina Revsbæk august 22, 2007 kl. 12:10 pm

    Hej!
    Ja jeg kender godt den der lidt underlige fornemmelse med hvad man skal synes om den nye karakterskala. Hvis man siger at man har fået 7, så vil folk (og kommende arbejdsgivere?) jo automatisk opfatte det som et 7-tal efter 13-skalaen, eller hvad?
    Hmmm! Må satse på et 10-tal, det kan gå efter både den gamle og den nye skala :o)
    Well, det er vist kun håb fra min side, vi skal flytte mit i min specialeskrivning :o(

    Mvh Tina

  2. 2 Mettes speciale august 22, 2007 kl. 7:18 pm

    Hej Tina

    Ja det er også 7-tallet, jeg har det sværest med. Det har jo altid været ret øv at få 7, og jeg har det også svært med, at den både dækker 8 og 9 – i mine øjne er der da bestemt en forskel. Men vi har jo også været vant til den anden karakterskala hele vores uddannelse…

    Held og lykke med specialet og flytningen!


Skriv et svar

Velkommen til min specialeblog!

Mit speciale handler om brugen af blogs til intern organisationskommunikation. Kommentarer er meget velkomne. Forhåbentlig bliver jeg klogere, og mit speciale bliver bedre.
juni 2007
M T O T F L S
« maj   jul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

